maandag 8 maart 2010

It's good to be back home!

Vrijdagavond kwam Baron Picon uit Assebroek terug naar Lichtervelde. En zo voel ik zelf hoe het is om een schilderij te krijgen, het een maand in de gaten te houden, erover te schrijven en dan weer terug te geven. En terecht, want waarom zou je iemand iets aandoen dat je zelf nog nooit gedaan hebt? Merci, Simon!

Het was een druk weekend voor Kunst op Reis, met nieuws uit Oostende en Boekarest, dus dat gaf me even speling. Kijken, erover nadenken, woorden zoeken en zinnen formuleren in m'n hoofd. En me nu zetten en de Baron al een keer vastleggen in pixels. Volzinnen zullen volgen en fotografische probeersels zijn vorm aan het krijgen. De maand is nog jong.


Baron Picon hangt terug op een vertrouwde plek, met zicht op living, keuken, atelier en platenspeler. En hij verstaat er zich nog altijd niet aan, denk ik.

2 opmerkingen:

  1. Verstaat hij er zich al wat beter aan? Ik denk het eerlijk gezegd niet.
    Had hij het concept ooit maar eens genoteerd in zijn boekje?
    Maar dan nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij heeft geen stylo. Misschien is dat wel waar hij heel de tijd aan peist: "waar kan ik hier een stylo vinden?"

    BeantwoordenVerwijderen