vrijdag 26 februari 2010

Einde van de reis?

Life moves in mysterious ways, zo ook voor de baron.


Een dikke maand geleden had ik het voorrecht om Baron Picon op reis te laten gaan. Met pijn in het hart handigde ik hem over aan een hele goeie vriend van me.

Weken was het stil… De Baron was er vandoor dacht ik, de après-ski en shnapps zullen hem vervreemden van me hoorde ik mezelf denken.


Het was dan ook tot mijn grote verbazing dat de Baron hier zondagmorgen over de vloer kwam met het nieuws dat hij van mijn huis zijn thuis zou maken.

Mijn vriend heeft besloten dat de Baron bij mij hoort en uiteraard ben ik hem daar heel dankbaar voor.


Het einde van de reis voor Baron Picon? Ja en neen. Zoals het project voorschrijft zal er nu een nieuw schilderij op reis vertrekken, maar ook de Baron zal niet stil blijven zitten. We hebben beslist om hem toch nog op reis te sturen.


Dus waar beter te beginnen dan in Lichtervelde, bij Maarten Wydooghe, zijn geestelijke vader.

3 opmerkingen:

  1. En zo krijgt Kunst op Reis z'n tot nog toe vreemdste wending. Een schilderij komt een maand terug naar z'n ouderlijk huis en ik mag/moet (?) er een maand over posten. Niet verwacht, maar ik ga er met heel veel plezier op in!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Altijd vermoed dat die Baron een vreemde snuiter was. Hij ziet er uit alsof hij niks dan de (grote) wereld verkent. En bijvoorbeeld ergens brieven bezorgt. Maar dat ie zo vlug zou toegeven aan die vleugjes heimwees in zijn ziel...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is 'm gegeven, met veel blagaai Europa rondreizen, en dan braaf naar het huisfront terugkeren. Maar ik hou hem maar voor een maand, dan vliegt hij weer buiten!

    BeantwoordenVerwijderen