maandag 6 september 2010

Familie Blauwtand in het dorp Zeewolde

Een maand geleden kwam de Familie Blauwtand bij Sjakie (een chineese naakthond) en mij (Joke) wonen. En hoe toepasselijk kan het zijn; in een blauw appartement in het centrum van Zeewolde. De “Parel van de polder” wordt het ook wel genoemd. De Familie logeerde op het dressoir tegen een antraciet grijze muur. Ze lijken het naar hun zin te hebben. Zo ook mijn vrienden die hen bewonderd hebben wanneer ze op bezoek waren (zelfs tijdens nachtelijke uurtjes). Ze wilden allemaal wel een Familie op doorreis. En wanneer er weer eens iemand heel brutaal vlak voor de Familie stond, keek de Familie met hun oogjes net zo brutaal terug.


Sjakie vond het allemaal maar vreemd...een mevrouw die constant naar zijn mand wees, alsof hij iedere keer daar heen gestuurd werd. Nadat Sjakie en ik een goed gesprek heb gevoerd met mevrouw Blauwtand begrepen wij dat mevrouw Blauwtand alleen maar naar het gat van de deur wees. Om nieuw bezoek aan te kondigen die hen kwamen bewonderen of zoals nu, aan het eind van logeerpartij, de weg naar het nieuwe avontuur aan te wijzen. Gelukkig mogen we nog even stiekem een weekje langer van de Familie genieten aangezien de bewoners van hun volgende logeeradres op vakantie zijn.
Toch nadert het einde van de logeerpartij en ik wens de Familie Blauwtand een hele mooie en avontuurlijke reis! Familie Blauwtand bedankt dat jullie bij ons hebben willen logeren. Veel plezier in het Horsterwold. Sjakie en ik hebben van jullie genoten!

Liefs Sjakie en Joke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten